Hjelper Norges Røde Kors å arbeide mer effektivt

For å kunne gjøre en bedre jobb har Norges Røde Kors fått en ny digital arbeidsplass utviklet og levert av TeleComputings IT-konsulentselskap Kentor.

Røde Kors er verdens fremste hjelpeorganisasjon og består av millioner av frivillige som har bestemt seg for å hjelpe andre mennesker. For å kunne arbeide mer effektivt uavhengig av tid og sted hadde Norges Røde Kors behov for en ny digital arbeidsplass. Den nye digitale arbeidsplassen kan brukes av over 40.000 frivillige personer på alle verdens kontinent, hvorav 800 er ansatte i Norge.

”Den nye løsningen har gjort det enklere å samarbeide for tillitsvalgte, frivillige og ansatte i i Norges Røde Kors. Dette skyldes blant annet at det nye systemet har blitt enklere å bruke enn tidligere. Vi merker også synergier i drift og support sammenlignet med det tidligere intranettet. Vi ser frem til å jobbe sammen med Kentor om å legge ny funksjonalitet i løsningen i fase 2 av prosjektet som løper ut 2016", sier Trygve Mathisen, IT-sjef i Norges Røde Kors

Løsningen for den digitale arbeidsplassen er bygget på et bredt utvalg av Microsoft skytjenester. Løsningen er plattformuavhengig og fungerer på alle typer enheter, f.eks. PCer, mobiler og nettbrett

"Hos Norges Røde Kors har vi fått tillitt som totalleverandør der vi på Kentor står for forvaltning og arbeid med den digitale arbeidsplassen mens vårt søsterselskap TeleComputing har totalansvaret for IT-driften”, sier Anders Uddenberg, Salgs- og markedssjef på Kentor.

For mer informasjon, kontakt:
Kentor: Fredrik Arbman, VD på Kentor, Mobil: 0708-96 50 6